پرش لینک ها

مشاور کسب و کار

مشاور کسب و کار کیست؟

هر کسب و کاری (business) برای این که بتواند به موفقیت و پیشرفت دست پیدا کند، به مشاوره کسب و کار و حضور یک مشاور کسب و کار با تجربه، خبره و توانمند احتیاج دارد تا، آن‌ها را کمک‌ و راهنمایی‌ کند. کسب و کار‌ها چه در میانه راه باشند، چه در ابتدای کار خود نیاز به همراهی یک مشاور کسب و کار متخصص و خبره دارند تا، در این بازار کار پر پیچ و خم و پر تلاطم آن‌ها را برای رسیدن به موفقیت، پیشرفت و اهداف‌شان کمک کند.

کسب و کار‌های نوپا و استارتاپی به خوبی می‌دانند و درک کرده‌اند که، اگر در مسیر پر پیچ و خم بازار کار از یک مشاوره کسب و کار حرفه‌ای، متخصص و خبره استفاده نکنند، تمام زحمت‌ها، تلاش‌ها و سرمایه‌هایشان با یک اشتباه کوچک از بین می‌رود. یک مشاور کسب و کار خوب و حرفه‌ای باید بتواند علاوه بر مشاوره دادن و راهنمایی کردن، در کنار صاحبان کسب و کار باشد، مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها را بفهمد و درک کند و بتواند با ارائه راه حل‌های مناسب و درست در کسب و کار‌ها تغییری مثبت و درست ایجاد کند تا آن‌ها را به موفقیت‌ و پیشرفت برساند.

مشاور کسب و کار - مشاوره کسب و کار بانی نواهمیت وجود مشاور کسب و کار چیست؟

مشاور کسب و کار فردی است که از بیرون به تمام مشکلات، مسائل و دغدغه‌های موجود در کسب و کار نگاه می‌کند، چالش‌ها، سرمایه‌های ناملموس و فرصت‌های تکرار نشدنی که از دید مدیران و صاحبان کار پنهان و مخفی بوده است، را متوجه می‌شود و با بررسی و تحلیل‌های لازم نسبت به هر کاری مشاوره کسب و کار می‌هد و آن‌ها را راهنمایی می‌کند تا به موفقیت و پیشرفت برسند.

مشاور کسب و کار بدون داشتن تعصب خاصی نسبت به کسب و کار به راحتی قضاوت می‌کند، به صورت کاملا دقیق و حرفه‌ای آنالیز و بررسی می‌کند، پی می‌برد که هر کسب و کاری در چه زمینه‌ای نیاز به رشد و پیشرفت دارد، چشم‌اندازی واضح و مشخص ارائه می‌دهد و با بهترین و درست‌ترین مشاوره، کسب و کار‌ها را به اهدافشان می‌رساند. 

مقاله پیشنهادی: مشاوره مارکتینگ

یک مشاور کسب و کار فقط مشاوره نمی‌دهد بلکه، در تمام مراحل همراه و هم قدم مدیران و صاحبان کسب و کار است تا آن‌ها را کمک و راهنمایی کند که، توصیه‌هایش را انجام دهند و به مرحله اجرا در بیاورند، به بررسی و تحلیل میزان موفقیت و پیشرفت کسب و کار‌ها می‌پردازد تا، ببیند برای رسیدن به اهداف‌ در مسیری درست و هموار قرار گرفته‌اند یا نیاز به اعمال تغییراتی است. 

مشاوره کسب و کار تخصصی با مشاور کسب و کار بانی ننوچه زمانی نیاز به حضور یک مشاور کسب و کار حس می‌شود؟

  • رکود بازار، نابسامانی‌های اقتصادی، بحران‌ها و رقابت‌های موجود در بازار کار سبب نگرانی و اضطراب مدیران و صاحبان کسب و کار‌ می‌شود که، وجود یک مشاور کسب و کار حرفه‌ای، متخصص و توانمند می‌تواند به آن‌ها از طریق ارائه بهترین و درست‌ترین راه حل‌ها کمک کند و سبب دلگرمی‌شان شود.
  • خیلی از کسب و کار‌ها قابلیت و توانایی پیشرفت و موفقیت را دارند اما، مدیران و صاحبان کسب و کار نمی‌دانند که چه طور و چگونه به این قابلیت و توانایی دست پیدا کنند و  آن‌ها را به کار بگیرند. در این زمان است که نیاز به یک مشاوره کسب و کار حرفه‌ای و توانا حس می‌شود.
  • مشاور کسب و کار در بانی نومدیران و صاحبان کسب و کار زمانی که متوجه می‌شوند، هر راهی که رفته‌اند و هر تلاشی که لازم بوده است را کرده‌اند تا مسائل و مشکلات خود را حل کنند اما، نتوانسته‌اند به نتیجه برسند و راه حلی درست و مناسب را پیدا کنند، یک مشاور کسب و کار می‌تواند به آن‌ها در این راه کمک کند.
  • مدیران و صاحبان کسب و کار در ذهن خود ایده‌های بکر، ناب و خلاقانه‌ای دارند که راه و روش عملی کردن آن‌ها را نمی‌دانند. یک مشاور کسب و کار حرفه‌ای و توانمند می‌تواند در این راه آن‌ها را کمک کند تا ایده‌های ناب و خلاقانه خود را پیاده‌سازی کنند.
  • زمانی که کسب و کار‌ها به بهترین جایگاه خود می‌رسند، صاحبان و مدیران آن کسب و کار‌ می‌پندارند که دیگر توانایی پیشرفت و موفقیت را ندارند و این آخرین جایگاهی بوده است که کسب و کارشان کسب کرده است اما، یک مشاور کسب و کار حرفه‌ای با ارائه بهترین و درست‌ترین راه حل‌ها و مشاوره می‌تواند مشکل و دغدغه آن‌ها را حل کند.

هدف از داشتن مشاوره کسب و کار چیست؟

یک مشاوره کسب و کار حرفه‎‌ای و خبره می‌تواند به کسب و کار‌ها کمک کند تا، با ارائه بهترین و درست‌ترین راه‌حل‌ها مشکلات و دغدغه‌های آن‌ها را حل کند، سبب موفقیت و پیشرفت کسب و کار‌ها شود، آن‌ها را به اهداف‌شان برساند و سبب افزایش درآمد شود.

مشاور کسب و کار حرفه ایچرا کسب و کار‌ها به مشاوره کسب و کار نیاز دارند؟

مدیران و صاحبان کسب و کار‌ها می‌دانند که سرعت پیشرفت علم، فناوری و تکنولوژی بسیار زیاد است و اگر خودشان را با این سرعت هماهنگ نکنند، با مشکلات و ضرر‌های جبران نا‌پذیری رو به رو خواهند شد و چه بسا شکست بخورند. یک مشاوره کسب و کار برای این که بتواند بیزینس را با سرعت پیشرفت علم، فناوری و تکنولوژی همراه و هم قدم کند و باعث موفقیت آن‌ها در بازار کار شود، با توجه به مهارت، تخصص و توانایی‌هایی که دارد به کسب و کارها بهترین و مناسب‌ترین راه حل‌ها و مشاوره را ارائه می‌دهد. به مواردی از کمک‌ها و راهنمایی‌های یک مشاوره کسب و کار خوب، حرفه‌ای و متخصص، اشاره شده است:

  • از دلایل اصلی که نیاز به مشاور کسب و کار حس می‌شود این است که، مدیران و صاحبان کسب و کار‌ها در همه‌ی امور و زمینه‌ها تخصص، مهارت و توانایی‌های لازم و کافی را ندارند. کمک، مشاوره و راهنمایی یک مشاور کسب و کار می‌تواند آن‎‌ها را در رسیدن به موفقیت و پیشرفت کمک کند.
  • یک مشاور کسب و کار با توجه به داشتن دانش، تخصص و مهارت‌های لازم و کافی تمام مشکلات و مسائلی که کسب و کار‌ها را تهدید می‌کند، قبل از این که به وقوع بپیوندد به خوبی تشخیص می‌دهد و آن‎‌‌ها را برطرف می‌کند.
  • یک مشاور کسب و کار به روند پیشرفت و موفقیت در کار‌ها سرعت می‌بخشد. او کارمندانی  را پرورش می‌دهد که مستقل و مسئولیت‌پذیر هستند، راه و روش رسیدن به موفقیت را به آن‌ها نشان می‌دهد و باعث می‌شود که در زمانی کم‌تر و با هزینه‌ای مناسب‌تر کسب و کار‌ها به موفقیت و پیشرفت برسند.
  • مشاوره کسب و کار با ارائه بهترین و مناسب‌ترین راه‌ها و روش‌ها باعث می‌شود تا، کسب و کار‌ از سایر رقبا در این بازار پر تلاطم و رقابتی پیشی بگیرد.
  • مشاور کسب و کار همواره برای پیشرفت و موفقیت هر کسب و کاری ایده‌های بکر، نو و خلاقانه‌ای را ارائه می‌دهد.
  • مشاور کسب و کار از طریق ارائه استراتژی‌های درست و مناسب باعث می‌شود تا، کسب و کار‌ها سهم بیشتری از بازار کار را به خود اختصاص بدهند.
  • مشاور کسب و کار به این نکته توجه دارد که راه و روش‌هایی ارائه بدهد که علاوه بر حفظ مخاطبان قبلی، مخاطبان جدیدی را نیز بدست آورد.
  • از آن جایی که هر کسب و کاری برای این که بتواند موفق شود و به پیشرفت برسد، نیاز به مشاوره کسب و کار و روش‌های بازاریابی مختص به خود را دارد، یک مشاور کسب و کار خوب و حرفه‌ای به راحتی این کار را انجام می‌دهد.
  • یک مشاوره کسب و کار با توجه به این که کسب و کار در چه زمینه‌ای فعالیت می‌کند، مکان‌هایی که برای تبلیغات آن‌ها مناسب است و میزان تبلیغات آن‌ها را بیان می‌کند.
  • مشاور کسب و کارمشاور کسب و کار با ارائه بهترین راه‌ها و روش‌ها از هزینه‌های اولیه جلوگیری می‌کند.
  • یک مشاوره کسب و کار ماهر و توانا با راه‌ها و روش‌هایی که ارائه می‌دهد شادابی، شور و نشاط را به کسب و کار باز می‌گرداند.
  • به کسب و کار‌ها راه و روش بازاریابی آنلاین و مدیریت شبکه‌‌های اجتماعی را نشان می‌دهد.
  • با مشاوره کسب و کار‌ها، یاد می‌دهد که اعتبار برند خود را چه طور و چگونه افزایش دهند.
  • مشاور کسب و کار بدون این که کارمندان زیادی را استخدام کند و هزینه بیشتری صرف کند، به مشتریان خدمات رسانی بیشتری را ارائه می‌دهد.
  • مشاوره کسب و کار هرگز از کلمه مشکل استفاده نمی‌کند و به فرصت‌ها می‌پردازد. تمام چاش‌هایی که برای کسب و کار ایجاد می‌شود را به فرصت تبدیل می‌کند.
  • مشاور کسب و کار برای افزایش درآمد بیشتر و کمک به کسب و کار‌ها روش‌ها و راهکار‌های لازم را ارائه می‌دهد.
  • زیرساخت‌های لازم و مطمئن با هر کسب و کاری را ارائه می‌دهد.
  • برای هر کسب و کاری خطر و ریسک‌های احتمالی وجود دارد که، مشاور کسب و کار آن‌ها را به راحتی پیش بینی می‌کند و از بروز آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • مشاوره کسب و کار از طریق شناسایی درست بازار هدف، آنالیز و بررسی آن بهترین و مناسب‌ترین مشاوره و راهنمایی را به کسب و کار‌ها ارائه می‌دهد.
  • مشاور کسب و کار قابلیت این را دارد که سرمایه‌هایی که از دید صاحبان کار پنهان بوده است  را شناسایی کند.
  • مشاور کسب و کار خود را به راحتی با تغییراتی که در دنیای کار رخ می‌دهد تغییر می‌دهد تا بتواند بهترین و درست‎‌ترین مشاوره را به هر کسب و کاری ارائه بدهد.

انتخاب مشاوره کسب و کار تخصصی

خیلی از صاحبان کسب و کار‌ها فکر می‌کنند که، اگر چند کارمند را استخدام کنند که کار بیشتری انجام می‌دهند، هزینه آن‌ها کم‌تر است از استخدام یک مشاوره کسب و کار حرفه‌ای و متخصص. آن‌ها بر این باورند که با داشتن کارمندان بیشتر و کار بیشتر نتیجه بهتر و مطلوب‌تری خواهند گرفت.

اما باید گفت که با به کارگیری یک مشاوره کسب و کار حرفه‌ای و متخصص، علاوه بر این که باعث سودآوری بیشتر برای کسب و کار می‌شود، به پیشرفت و موفقیت سریع‌تر کسب و کار هم کمک می‌کند و در این بازار کار پر تلاطم و پر ریسک بهترین و مناسب‌ترین همراه و هم قدم در کنار مدیران و صاحبان کسب و کار است.