برندینگ داخلی

فهرست

برندینگ داخلی (Internal Branding)

برندینگ داخلی مفهومی جدید است که تاثیر کارکنان در ایجاد تصویر ذهنی مطلوب‌تر از برند را مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

در این مقاله با توصیه‎هایی درباره برندینگ داخلی با ما همراه باشید.

از آنجا که برندینگ داخلی در جستجوی همسوسازی کارمندان با وعده برند شرکت است، همه کارمندان باید به طور کامل از جوهره وجودی برند آگاه باشند و در نقش مدافعین برند برای حفظ تعهد برند (قول برند، وعده برند) عمل می‌کنند.

  • چطور در برندینگ داخلی حرفه‎ ای شویم؟

روزها و گاهی هفته‌ها برای توسعه “پیام مارکتینگ” خود وقت می‎گذاریم تا شخصیت و هویت برندمان را برای مخاطبان بیشتر آشکار کنیم. تگلاین، و لوگو انتخاب می‎کنیم. برایمان غیرعادی نیست که قبل از لانچ ساعت‎ها برای تصمیم‌گیری درباره فونت و پالت رنگ‌های برند وقت بگذاریم. اگرچه حیطه‎ای وجود دارد که در فاز برنامه‎ریزی برای شرکت جدید یا ساختاربندی مجدد شرکت قدیمی اغلب نادیده گرفته می‎شود. این حیطه شامل آموزش روش درک درست پیام و برند شرکت و بازتاب دادن کامل آن به کارکنان است.

  • برندینگ داخلی را با کارکنان خود شروع کنید.

مارکتینگ از درون به بیرون آغاز می‎شود. آیا کارکنان شما به کالا و خدماتی که ارائه می‎کنید اعتقاد دارند؟ آیا در ماموریت برندتان صد در صد پشت شما می‎ایستند؟

کارکنان سفیر برند شرکت هستند. برای ترویج تعهد وجودی کارکنان به برند، باید پیش‌نیازهای خاصی در شرکت وجود داشته باشد:

کارکنان باید با چشم‌انداز شرکت آشنا و به آن باور داشته باشند؛ باید با فرهنگ شرکت هماهنگ شوند؛ آنها باید هنگام کار در شرکت، حس ارزش و رضایتمندی داشته باشند.

اهمیت زیادی دارد که کارکنان از پیشرفت‎ها و استراتژی‎های جدید شرکت مطلع و در آنها درگیر باشند. اگر کارکنان شرکت نتوانند از تلاش‎هایی که برای مارکتینگ می‎کنید حمایت کنند یا از تلاش‎هایشان ناراضی باشند، شرکت نتایج زیان‎بار و گاها جبران‌ناپذیری را متحمل خواهد شد.

برندینگ داخلی به منزله مسیری است که کلیه کارکنان را به سمتی هدایت می‎کند که بتوانند تاثیرات شخصی‌شان را بر تجربه مشتری مدیریت کنند. بنابراین می‌کوشد تا به وعده‌ های برند یک شرکت جامه عمل بپوشاند. این کار را با ایجاد درک مشترکی از برند در کلیه لایه‎ های درونی شرکت انجام می‌دهد. به نحوی که کارکنان می‌توانند در مناسبترین زمان و به بهترین شکل وعده‎های برند را عملی کنند و از ارزش‎های شرکت دفاع کنند. این فرایند موجب تقویت هویت برند شرکت می‌شود. حس تعلق، تعهد و وفاداری کارکنان نسبت به یک برند در جهت بهبود ارائه خدمات به مشتری از شاخصه‎ های اساسی برندسازی داخلی به شمار می‌روند. برندینگ داخلی شرکت نوعی فرهنگ‎سازی برای یکپارچه‌سازی ارزش‌های داخلی با چشم‌انداز شرکت است که از طریق آموزش، جلسات گروهی توجیهی و نیز ارتباطات سازنده درون شرکت انجام می‌شود. بنابراین برندینگ داخلی نیازمند مشارکت فعال کارکنان است.

  • شخصیت، ارزش‎ها و فرهنگ شرکت را همسوسازی کنید.

اما چطور کمپین برندینگ داخلی شرکت را شروع کنید؟ تیم مارکتینگ شما باید هماهنگ و نزدیک با تیم منابع انسانی‎تان کار کند تا یکپارچه بودن ارزش‎های مشترک شرکت، چه داخلی و چه خارجی، تضمین شود. این امر فقط به این معنا نیست که کارکنان نسبت به بازار هدف شما چه دیدی دارند، بلکه چگونگی کار کردن آنها با هم نیز معنا می‎دهد.

  • کاری کنید کارمندان برندتان را حمایت کنند.

معیارهای خود را برای جذب و پاداش کارمندان با معیارهای ارزش برند همتراز کنید. در جستجوی استعدادها و مهارت‌های مناسبی باشید که وعده‎های برندتان را طوری نمایش دهند که مخاطبان را تحت تاثیر قرار دهد. کاری کنید باور کنند. کاری کنید سلیقه و انتخاب شخصی کارمندانتان کالاها و خدماتی باشد که شما می‎فروشید تا با آنها احساس قرابت و نزدیکی کنند. وقتی افراد کالا یا خدمتی را باور داشته باشند، برای فروش آن انرژی مثبت و شوق بیشتری می‎گذارند.

  • رفتارها و ارزش‎های برندتان را تقویت کنید

از ارتباطات درونی برای تقویت و توضیح ارزش‎ها و رفتاری که وعده ‎های برندتان را بازتاب می‎دهند، استفاده کنید. آنقدر این کار را انجام دهید تا عادت ذاتی‌‎تان شود، اما دقت کنید! قطعا نمی‎خواهید وقتی اسم سخنرانی را می‎شنوند، چشم بگردانند و بی‎توجهی کنند. این کار را با یک ژست یا حرکت بدنی مثل “انگشت شست را بالا آوردن” تغییر دهید. حتما منظور شما را درک می‌کنند. در شرایط مختلف این را امتحان کنید؛ اما نه جلوی مشتری یا ارباب رجوع!

  • نتیجه نهایی

اگر فکر می‎کنید مهم نیست که در توسعه برند به فرایند درگیر کردن کارمندان توجه کنید، حواستان باشد که آنها مدت زیادی و به روش‎های مختلف و مطابق با استایل و شخصیت خودشان با مشتری‌های شما ملاقات و خوش و بش و همکاری می‌کنند. کارمندان چهره برند شما هستند. آنها را از همان ابتدا درگیر کنید و راهکارهای فردی‎شان را تشویق کنید. 

پسندیدن :
1 0
بازدید:
586
دسته بندی مقاله ها:
برندینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *