برندسازی از طریق سوشیال مدیا

برندسازی از طریق سوشیال مدیا

دو واقعیت مهم وجود دارد که نباید نادیده گرفت:

الف) هم در تجارت‌های B2B و هم در تجارت‎های B2C بالاترین اولویت برای بازاریاب‌ها آگاهی از برند است.

ب) حدود ۲.۱ بیلیون نفر (بیشتر از دو سوم کاربران فعال اینترنت) اکانت‌ سوشیال مدیا دارند. بنابراین به راحتی می‌توان فهمید که چرا بازاریابان مصرف‎ کننده و کسب‌و‌کارها متفق‌القول معتقدند که سوشیال مدیا برای برندسازی ضروری است.

در این مطلب ۱۰ توصیه برای برندسازی از طریق سوشیال مدیا را با شما مرور می‌کنیم.

  1. در پلتفرم‌های سوشیال مدیا حضور مداوم و مستمر داشته باشید.

برندسازی یک شبه اتفاق نمی‌افتد. زمان و تلاش زیادی می‌خواهد. طبق ادعای Brandchannel پانزده سال طول کشید تا نایک جایگاه برندش را با تمرکز بر حفظ “تحویل ۳۶۰ درجه” مستحکم کند و مطمئن شود که مارکش در تمام محصولات، تبلیغ‌ها، سرویس‌های خدمات مشتریان و بسته‎ بندی ‎ها استفاده می‎شود.

برای ایجاد ماندگاری، حضور آنلاین برند در فیس بوک، توئیتر، پینترست، اینستاگرام، وبسایت و هر جای دیگری، باید منحصر به فرد و هماهنگ با جوهره اصلی و راهنمای سبک برند باشد. این تداوم و استمرار در گرافیک، رنگ، سبک و زبان و حتی نحوه پست‌گذاری روزانه هم باید حفظ شود.

نقل‌قول‌های انگیزشی در روزهای دوشنبه، عکس خبری در روزهای پنجشنبه… فرقی نمی‌کند. هر روتینی که برای پست گذاشتن در سوشیال مدیا دارید، ادامه دهید و تکرار کنید تا فالوورها بدانند که منتظر چه چیزی باشند.

برای حفظ تداوم و استمرار در سوشیال مدیا توصیه‎ های hubspot را در مقاله ۸ کسب و کار بخوانید.

  1. برای برندتان لوگویی طراحی کنید که گویای فلسفه برند باشد.

لوگوی موفق مرکز ثقل برند است و طراحی آن باید فلسفه برند را نمایش دهد. هنگام طراحی لوگو، در نظر داشته باشید که برندتان چه چیزی را می‌خواهد نمایش دهد و چه چیزی را نمی‌خواهد نمایش دهد.

  1. از رنگ‌هایی استفاده کنید که گویا باشند.

رنگ و گرافیک‌ می‌توانند برای نشان دادن معنی و شخصیت برند استفاده شوند. استفاده از رنگ‌هایی که تاثیرگذار هستند و مفهوم دارند، به جذابیت بیشتر برند برای مخاطبان هدفش کمک می‌کند. مطابق نکته اول، با استفاده از کاربرد رنگ در تمام سوشیال مدیاها (آنلاین و آفلاین) حضور مداوم داشته باشید تا وجهه حرفه‌ای، منحصر به فرد و ماندگار خود را تضمین کنید.

  1. صدا و سبک برند را بشناسید.

نوع کالا یا خدمات به اضافه ویژگی‌های جمعیت‎ شناختی مخاطبان هدف، صدا و سبک یک برند را در سوشیال مدیا تعیین می‌کند. فرض کنید برند یک فرد است و ببینید که از چه زبانی باید استفاده کند و چه چیزهایی را باید در سوشیال مدیا به اشتراک بگذارد. تلاش کنید این فرد را توصیف کنید. چند ساله است؟ جنسیتش چیست؟ چه علاقمندی‌هایی دارد؟ چه شخصیتی دارد؟

Stephanie Schwab در مقاله “توصیه‎ های مفید درباره پیدا کردن صدای برند” چند فاکتور را مطرح می‌کند:

  • تن صدا: درباره اینکه برند چطور به صورت آنلاین با مخاطبان ارتباط برقرار می‌کند با آنها شفاف باشید. آیا برندتان صمیمی و روراست است یا جدی و رسمی؟
  • زبان: برند از چه زبانی در فضای آنلاین استفاده می‎کند؟ یک برند جوان ممکن است بیشتر از زبان عامیانه استفاده کند و یک برند نیچ احتمالا بیشتر از کلمات مخفف و زبان تخصصی صنعت خودش استفاده خواهد کرد.
  • هدف: هدف اصلی حضور برند در سوشیال مدیا را مشخص کنید. هدف شما آموزش است یا سرگرمی؟

  1. مثل انسان صحبت کنید.

حالا که شخصیت برند مشخص شده است، از این شخصیت استفاده کنید و برندی بسازید که مردم، بتوانند به آن اعتماد کنند. در صحبت از سوشیال مدیا، روشی که موفقیتش اثبات شده این است که مثل یک انسان صحبت کنید.

به درخواست‌ها و استعلام‌ها با نام کوچک افراد پاسخ دهید و از مکالمات و دیالوگ‌های محاوره و لحن شوخ استفاده کنید.

صحبت کردن مثل یک انسان با احساس شخصیت، برند را قابل اعتماد می‌کند.

 

در ادامه بحث‎های بالا، با مکالمه، تعامل و بده و بستان روی رابطه ساختن با مشتری‎ها تمرکز کنید. ارتباط دوطرفه کلید اصلی موفقیت در سوشیال مدیاست. به هرحال مردم نیاز دارند که به یک برند اعتماد کنند و برای اینکه آن برند شما باشید، به تلاش و زمان کافی نیاز دارید.

  1. یک داستان متقاعدکننده تعریف کنید.

چه کسی داستان عشقی دوست ندارد؟ قصه‌گویی برای نسل بشر اهمیت حیاتی دارد. در واقع قصه گفتن برای یک فرد می‎تواند تاثیر زیادی روی درگیر کردن او با ایده داشته باشد. همچنین باعث می‌شود شنوندگان قصه را به ایده و تجربه خودشان تبدیل کنند. یک برند، یا ایده یک برند با داشتن داستان، متقاعدکننده‌تر می‌شود. مشتری‌ها را در داستان برند درگیر کنید و آنها با شما تعامل خواهند کرد.

  1. شفاف عمل کنید.

شفافیت پایه و اساس هر رابطه بلندمدتی است. به همین ترتیب، دادن تصویری از پشت صحنه یک برند به مشتری می‌تواند اهمیت و ضرورت برقراری یک رابطه سالم را اثبات کند. از پلتفرم‌های سوشیال مدیا برای انتشار اطلاعاتی که به مشتری کمک می‌کند مکانیسم برند را بهتر درک کند، استفاده کنید.

  1. محتوای مرتبط پست کنید.

فقط محض پست گذاشتن پست نگذارید. پست‌های مرتبط با هم در سوشیال مدیا بگذارید. پست گذاشتن زیاد و پست‌ محتواهای خسته‌کننده دلیل اصلی این هستند که مردم برندها را لایک نکرده و آنفالو می‌کنند.

برای درک بیشتر مبحث تولید محتوا مقاله تکنیک‌های تولید محتوا را مطالعه فرمایید.

  1. پست را بصری کنید.

کاربران با پست‌هایی که تصویر دارند بیشتر درگیر می‌شوند. عکس، اینفوگرافیک و دیگر جلوه‌های بصری را به پست اضافه کنید. در پینترست و تامبلر می‌توانید عکس‌ها را ذخیره و بعدا در انتشار پست استفاده کنید.

سوشیال مدیا می‌تواند ابزار بسیار خوبی برای حضور آنلاین باشد، اما هر چه برندهای بیشتری وارد عرصه می‌شوند، آشفتگی بازاریابی، رقابت را دشوارتر می‎کند. از سوشیال مدیا فقط به عنوان یک وسیله برای برندسازی استفاده نکنید. بلکه از آن در جهت ماندگاری و درگیر و علاقمند نگه داشتن مخاطب استفاده کنید.

پسندیدن :
1 0
بازدید:
672
دسته بندی مقاله ها:
دیجیتال مارگتینگ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *