پرش لینک ها

نکات اینستاگرام مارکتینگ برای کسب و کارها

نکات اینستاگرام مارکتینگ برای کسب و کارها

  1. یک پروفایل اینستاگرام خفن بسازید!

اگر می خواهید از اینستاگرام به عنوان ابزاری برای بازاریابی استفاده کنید، باید حضور و تکرار بسیار خوبی در اینستاگرام خود ایجاد کنید؛ این امر مخصوصاً برای برندهای کوچک اهمیت دارد. شما باید به فالوورهای جدیدتان نشان دهید که شما یا برند شما چه کسی هستین.

یک بیو خوب آسانسور پرتاب شماست. سعی کنید موارد ضروری راجع به خود و کارهایی که انجام می دهید را در آن درج کنید. برای اینکه به افراد کمک کنید تا شما را راحت‌تر بیایند، از کلمات کلید هدفتان استفاده کنید.

در بیو خود، پیوند به صفحه فرود (landing page) را وارد کنید که به افزایش تغییر، ارتقاء سایت تجارت الکترونیکی و غیره کمک می کند.

  1. به انواع مختلف تولید محتوا توجه کنید.

محتوای خوب کلید موفقیت در بازاریابی اینستاگرام شماست. به جای تبلیغات، به محتوای مبتنی بر تعامل توجه کنید. انواع مختلف محتوا را آزمایش کنید. می توانید ترکیبی از فیلم ها، عکس‌  و متن، ویژگی Carousel، دنباله قبل و بعد در یک پست اسلایدی را استفاده کنید یا محبوب‌ترین محصولات خود را در تصاویر مختلف به نمایش بگذارید.

پست‌های “Spot the Difference” (تفاوت ها را نشان دهید) عالی هستند. یک روش منحصر به فرد و سرگرم کننده برای تمرکز بر روی نام تجاری شما بدون اینکه خودتان را تبلیغ کنید، است و می‌تواند به بهبود تعامل شما با مخاطب کمک کند.

  1. از استوری‌های اینستاگرام استفاده کنید.

استوری های اینستاگرام ابزاری عالی برای گفتن داستان و جلب علاقه خود برند شما است. مزیت استوری است که می‌توانید بیشتر از آنچه در پست‌های نوشتاری قابل گفتن است، بگویید. مانند یک بلیط First Class است که در قسمت بالای Feed قرار گرفته و همیشه برای فالوورها قابل مشاهده است.

اگر می‌خواهید تعاملتان با مخاطبان بیشتر شود سعی کنید هر روز استوری را آپدیت کنید.

می‌توانید از ترکیبی از عکس و فیلم‌ها استفاده کنید، یا لینک پست‌های وبلاگ، وب سایت‌ها و یا پروفایل‌های خاصی را در استوری قرار دهید. فقط مطمئن شوید که URL کوتاه است تا فالوورها بتوانند آن را به خاطر بسپارند و بعداً به آن مراجعه کنند.

  1. برگزاری مسابقات اینستاگرامی

اگر می‌خواهید محصولات بیشتری بفروشید، تعامل با مخاطبان را افزایش دهید یا فالوورهای بیشتری را جذب کنید، داشتن مسابقات اینستاگرامی و هدیه دادن، کمک زیادی به همه این‌ها خواهد کرد. مردم عاشق مسابقات مختلف هستند و در اینستاگرام نیز فعال هستند. شما می‌توانید مسابقه عکس، مسابقه لایک، قرعه‌کشی و هدیه دادن را برگزار کنید.

به عنوان مثال ، استارباکس مسابقه‌ای را راه اندازی کرد که مشتریان را ترغیب می کرد تا لیوانی برای استارباکس طراحی کنند، از آن عکس بگیرند و از طریق رسانه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ منحصر به فرد #WhiteCupContest به اشتراک بگذارند.

نتایج فوق العاده بود؛ این مسابقه توجه‌های زیادی را به استارباکس جلب کرد، تعداد بسیار زیادی پست وبلاگ و تنها در اینستاگرام ۳۵۰۰ ارسال ایجاد کرد و واکنش مثبتی از کسانی که قهوه می‌نوشند دریافت کرد. برنده کارت هدیه Starbucks به ارزش ۳۰۰ دلار دریافت کرد.

  1. از هشتگ‌های درست استفاده کنید.

همان‌طور که می دانید، هشتگ ها نقش مهمی در موفقیت اینستاگرام شما دارند. برای رسیدن به بازار هدف و افزایش تعامل در پست‌های خود، باید از هشتگ‌های مناسب استفاده کنید.

چند نوع هشتگ وجود دارد که باید برای نام تجاری خود استفاده کنید: هشتگ های مربوط به محلی که در آن هستید و هشتگ های مربوط به خود برند.

استفاده از هشتگ مارک تجاری به شما کمک می کند تا به طور موثری برند خود را در اینستاگرام تبلیغ کنید. آنها باید ساده، منحصر به فرد و چشم نواز باشند. هشتگ‌هایی با نام تجاری به مشتریان کمک می‌کنند تا به راحتی نام تجاری شما را پیدا کنند، به رسمیت بشناسند و رابطه خوبی را برای برند و کاربران آن ایجاد کنند.

  1. با اینفلوئنسرها همکاری کنید.

بازاریابی اینفلوئنسر در اینستاگرام هنوز بیشترین تعامل را برای مشاغل کسب می کند. قبل از همکاری با اینفلوئنسر، تصمیم بگیرید که چگونه می‌خواهید مارک خود را در معرض نمایش بگذارید و فالوورهای جدید جذب کنید.

اینفلوئنسرهایی را انتخاب کنید که ارزش‌های آن‌ها شبیه به ارزش شما باشد و ارتباط خوبی با طرفداران خود داشته باشند. توجه داشته باشید که برای این کار نیز باید بودجه مشخصی داشته باشید یا در صورتی که نمی‌توانید هزینه پستی را که توجه‌ها را به برند شما جلب می‌کند و فالوور جذب می‌کند، پرداخت کنید، به این اینفلوئنسر این امکان را بدهید که محصولات شما را به صورت رایگان امتحان کند.

  1. با برندهای دیگر شراکت کنید.

تعداد همکاری‌های بین برندها هر روز در حال افزایش است. همکاری با برندهای دیگر می‌تواند به شما در رسیدن به مخاطب مورد نظرتان، فالوور بیشتر و ایجاد روابط محکم با برندهای دیگر کمک کند. فقط مشاغل مربوطه را در صنعت خود پیدا کنید و کمپین‌های بازاریابی مشترک ایجاد کنید. شما می‌توانید یک مسابقه برگزار کنید یا یک پیشنهاد تبلیغاتی را در کنار هم ایجاد کنید تا از مشارکت خود فروش داشته باشید.

  1. از محتوایی که توسط کاربر تولید شده استفاده کنید.

پست کردن مجدد محتوای تولید شده توسط کاربر، یک روش عالی برای ایجاد حضور در اینستاگرام شماست. به نظر واقعی و خالص می رسد. این کار به طرفداران شما را ارزش می‌دهد و طرفداران شما را نشان می‌دهد، و ممکن است شاید افزایش تعامل‌ها و رشد فالوورها باشید.

  1. از تقویم محتوا استفاده کنید.

تقویم محتوا یک روش عالی برای سازماندهی پست‌های اینستاگرام شما و مدیریت استراتژی کلی محتوای شماست. این کار به شما کمک می‌کند عملکرد را بررسی کنید و برای پست‌های آینده برنامه‌ریزی کنید.

یک جدول زمانی از فعالیت‌هایی که می‌خواهید در اینستاگرام منتشر کنید، تعریف کنید و کارایی خود را بهبود بخشید. می توانید از ابزاری مانند Google Calendar یا Trello استفاده کنید.

  1. پست‌ها را زمان‌بندی کنید.

اگر نمی خواهید هر روز بخشی از وقت خود را برای انتشار پست‌های خود اختصاص دهید، مطمئناً باید از ابزارهایی برای زمان‌بندی استفاده کنید که می تواند به شما در برنامه‌ریزی و پیش نمایش پست‌های اینستاگرام کمک کند.

یک دیدگاه بگذارید