پرش لینک ها

۱۰ توصیه برای بهبود سئوی سایت (۱)

“۱۰ توصیه برای بهبود سئوی سایت_ قسمت اول”

دنیای سئو مرتبا در حال تغییر است، اما به هر حال اصول کلی آن بدون تغییر باقی مانده.

برای مثال، “هدفگیری کلمات کلیدی مناسب” برای ارتقای رتبه ارگانیک سایت، دیگر برای موتورهای جستجو کاربردی ندارد. اما انتخاب کلمه کلیدی مناسب هنوز هم یک تکه مهم پازل است.

جدا از اهمیت کلمات کلیدی برای سئو، کلمه کلیدی چیزهایی زیادی درباره کاربر و چیزی که کاربر با آن سر و کار دارد، برای ما روشن می‎کند.

با وجود تکنیک‎های زیادی که برای بهبود سئوی سایت وجود دارد، نمی‌توان به طور قطع تعیین کرد که کدام تکنیک اهمیت بیشتری داد و کدام تکنیک را باید نادیده گرفت.

آیا لینک‎سازی تکنیکی است که به تاریخ پیوسته؟ آیا باید تمام وقت و انرژی‌مان را صرف سئوی داخلی سایت کنیم؟ چطور می‎توان برچسب عنوانی  title tagنوشت که رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا ببرد؟ نقطه اشتراک سئو و سوشیال مدیا کجاست؟

 واقعا بهترین توصیه‌ها برای نتیجه گرفتن از سئو، کدام هستند؟

در این مقاله قصد داریم ۱۰ تکنیک پایه‎ای SEO را که لازم است بدانید، با شما به اشتراک بگذاریم.

تمرکز روی این تکنیک‌ها، قطعا ترافیک ارگانیک سایت را بالا می‌برد و بدون ریسک جریمه از طرف گوگل، رتبه جستجو را هم بهتر می‎کند.

  1. هر چیزی را که باعث پایین آمدن سرعت سایت می‎شود پاک کنید:

سرعت سایت یک فاکتور حساس در سئو است. شاید قبلا می‎توانستیم با سرعت کم لود سایت کنار بیایم. زمانی بود که مجبور بودیم برای بالا آمدن یک سایت خبری ۵ دقیقه صبر کنیم. اما مطابق گزارش eConsultancy، ۴۰ درصد کاربران، سایتی را که بیش از سه ثانیه برای لود شدن وقت بگیرد، ترک می‎کنند.

سرعت کم سایت قطعا تجربه خوبی نیست ولی برای بازارهای هدف امروزی حکم بوسه مرگ را دارد.

سرعت پایین، باعث می‌شود کاربران تجربه خوبی از سر زدن به سایت شما نداشته باشند و در نهایت به خرید از سایت ترغیب نمی‎شوند. داده‎های Strange Loop نشان داده که یک تاخیر یک ثانیه‌ای در لود پیج، نرخ تبدیل را تا ۷ درصد کم می‎کند.

در ذهن خریداران بالقوه، سایتی با سرعت کم، ارزش اعتماد کردن ندارد. سرعت سایت، هم برای خریداران و هم برای موتورهای جستجو اهمیت حیاتی دارد.

همچنان که یک کسب و کار از فرصت‌های تولید لیدهای هدفگیری شده و افزایش بازدهی از طریق موتورهای جستجو بیشتر آگاه می‎شود، تقاضا هم برای سرعت بیشتر می‎شود.

۱۰ سال پیش در اپریل ۲۰۱۰ گوگل سرعت سایت را به عنوان یکی از فاکتورهای مهم رتبه‌بندی سایت اعلام کرد.

این بدین معناست که حتی اگر سایت محتوای باکیفیت و طراحی حرفه‌ای داشته باشد، اگر لود شدن آن خیلی طول بکشد، در لیست جستجو رتبه بالایی نخواهد داشت.

پس از شر موارد غیرضروری که سرعت سایت را پایین می‌آورد، خلاص شوید و فقط موارد ضروری را نگه دارید. اگر از وردپرس استفاده می‎کنید، حواستان به پلاگین‎های غیرضروری که نصب و فعال کرده‌اید، باشد.

Sidebar سایت را هم مرتب کنید و فقط موارد ضروری را در آن قرار دهید.

برای اینکه بدانید سرعت سایتتان چقدر است، وارد سایت Ubersuggest شوید و مراحل زیر را طی کنید:

قدوم اول: دامنه سایت را وارد کنید و جستجو را بزنید.

قدم دوم: روی Site Audit در سمت چپ کلیک کنید.

قدم سوم: به پایین صفحه بروید و سرعت سایت را ببینید.

این عدد به شما می‎گوید که سایت با چه سرعتی لود می‌شود و المانهای کلیدی با چه سرعتی در دسترس کاربر قرار می‌گیرد.

هر ۰٫۵ ثانیه اضافی که لود شدن سایت طول بکشد، درصد کسانی که سایت را ترک می‌کنند بیشتر می‌شود. بنابراین حتی ۰٫۵ ثانیه سرعت بیشتر، در افزایش ترافیک سایت تاثیر دارد.

  1. به سایت‌های دیگر که محتوای مشابهی دارند، لینک خارجی بدهید.

برایان کلارک موسس Copyblogger Media در مقاله‌ای در سایتش اهمیت لینک‎سازی خارجی را یادآوری می‎کند.

به نظر بیشتر افراد، لینک‎سازی خارجی به صفحاتی با محتوای معتبر و مرتبط، زیاد خوب نیست. چون باعث می‎شود کاربرها از سایتشان خارج شوند و به سراغ سایت‌های دیگر بروند.

اما لینک‌سازی خارجی هنوز هم یکی از اساسی‎ترین بخش‌های استراتژی سئوی هوشمند است.

Rand Fishkin  موسس  Mozدر مقاله “۵ دلیل برای لینک‎سازی خارجی در سایت” می‎نویسد:

“لینک خارجی، ترافیک قابل ردیابی می‌سازد و باعث می‎شود سایت شما باارزش‌تر و مقیاس‌پذیرتر شود.”

هر بار مطلب جدیدی برای سایت می‌نویسید، به سایت‎های معتبر و قابل اطمینان هم لینک بدهید.

نمی‎توانید انتظار داشته باشید دیگران به شما لینک بدهند ولی خودتان این کار را نکنید. البته که باید به صفحاتی لینک بدهید که محتوای باارزشی دارند. این کار تمرین خوبی برای سئو است.

اگر به یک به ایفلوئنسر لینک بدهید، او مطلع می‎شود و اگر مطلبتان ارزشمند باشد، به شما بک لینک می‎دهد، مطلب را به اشتراک می‎گذارد و یا آنرا به لیست ایمیل فالوورهایشان ایمیل می‎کند.

همچنین این را در نظر داشته باشید که لینک‌سازی به کیفیت مربوط است، نه کمیت. به جای لینک‌های زیاد بدون کیفیت، بهتر است لینک‌های معتبر کمی داشته باشید.

با سری مقالات “۱۰ توصیه برای بهبود سئوی سایت ” با ما همراه باشید.

یک دیدگاه بگذارید