پرش لینک ها

دروغی به نام امنیت پیج اینستاگرام

دروغی به نام امنیت پیج اینستاگرام

 

با محبوبیت روز افزون اینستاگرام، “کسب و کار های خاکستری” نیز راه خود را به این شبکه اجتماعی محبوب باز کردند. “تامین امنیت اینستاگرام” و “هک اینستاگرام” عباراتی هستند که امروزه در هر گوشه و کنار فضای مجازی شنیده می شوند و افرادی با ادعای “تامین امنیت پیج های معروف در برابر تهدیدات رایج” و با دریافت مبالغ کلان به فعالیت در اینستاگرام می پردازند اما ادعای آن ها چقدر صحت دارد؟ آیا اینفلوئنسرها نیاز به استخدام این چنین افرادی دارند؟

 

این اتفاق فقط در ایران درحال رخ دادن است و اگر شما به هر متخصص امنیتی این حرف را بزنید قطعا برایش قابل قبول نیست، زیرا به کسی مسئول و متخصص امنیت یک سیستم می گویند که متخصص و معمار و  برنامه نویس آن سیستم باشد و مدام در حال دیباگ کردن، بررسی و ارتقای آن نرم افزار باشد که از آسیب های امنیتی در امان باشد. در خصوص اینستاگرام این مسئله صحت ندارد زیرا تیم برنامه نویسی اینستاگرام کاملا مشخص است و چون این برنامه open source نیست که هر کسی که بخواهد، بتواند آن را ارتقا و تغییر دهد.

 

به این ترتیب تنها راه حلی که برای بازگرداندن حساب کاربری اینستاگرام وجود دارد؛ ارتباط با بخش پشتیبانی برنامه است. تمام سرویس های آنلاین و غیر آنلاین بزرگ در دنیا دارای یک بخش “پشتیبانی” هستند که وظیفه دارند به مشکلات کاربران در سرویس مذکور رسیدگی کنند که طبیعتا پیگیری هک شدن حساب کاربران و “بازگردانی” دسترسی آن ها نیز به عهده دارند. “هر شخص” با داشتن مستندات کافی و دانش کافی از زبان انگلیسی توانایی بازگردانی پیج خود را دارد.

 

حالا اگر به اندازه کافی دانش زبان انگلیسی ندارید، به راحتی می توانید از روش های پیشگیرانه استفاده کنید. این روش های پیشگیرانه، شامل استفاده از پسورد قوی و فعال سازی دو مرحله ای است.

 

به این ترتیب به طور قطع هیچ نیازی به کسی ندارید که امنیت پیجتتان را برایتان تأمین کند؛ چراکه شرکت فیسبوک این کار را برایتان به خوبی انجام می دهد.

یک دیدگاه بگذارید