پرش لینک ها

“۱۰ توصیه برای بهبود سئوی سایت – قسمت دوم”

“۱۰ توصیه برای بهبود سئوی سایت_ قسمت دوم”

در مطلب قبلی دو راه برای بهبود سئوی سایت پیشنهاد کردیم. در این مقاله سه روش برای بهینه کردن سئوی سایت معرفی می‎کنیم.

  1. برای خواننده‌ها بنویسید، نه برای موتورهای جستجو

اخیرا متوجه شدیم که بلاگرها و تولیدکننده‌های محتوا به متدهای قبلی سئو روی آورده‎اند. در این روش‌ها کلمه کلیدی نتایج جستجو را از کیفیت واقعی محتوای ارزشمند و درگیرکننده منحرف می‎کند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد هستید، بهتر است ذهنیت و روش کارتان را عوض کنید.

بسیاری از افراد هنوز ارزش عبارت کلیدی بلند را نمی‎دانند و ترجیح می دهند که موتورهای جستجو را دستکاری کنند.

این دیدگاه اشتباه است.

در مقابل افراد واقعی که کارتان را می‎خوانند به موتورهای جستجو اولویت ندهید. در مقابل، برای کاربرها محتوا تولید کنید؛ برای کسانی چشمی برای خواندن محتوا و پول برای خرید کالای شما دارند. خزنده‎های موتورهای جستجو فقط کد هستند. آنها قرار نیست محصول شما را بخرند، در سوشیال مدیا با شما تعامل داشته باشند و و تبدیل به یک مشتری وفادار برای شما بشوند.

تعجبی نیست که برایان کلارک اینقدر در بازاریابی محتوا موفق است. او کپی بلاگر بود و حالا یک شرکت دیجیتال مارکتینگ مولتی میلیون دلاری دارد.

همه اینها به خاطر این اتفاق افتاد که او بازاریابی مشتاق کمک به مردم بود. این چیزی است که به من و شاید به شما انگیزه می‎دهد.

ببینیم نوشتن برای کاربر به جای موتورهای جستجو یعنی چه؟

خیلی ساده است. وقتی مشغول نوشتن هستید، موتورهای جستجو را فراموش کنید. در عوض، محتوایی تولید کنید که به کسی کمک کند. این کار کپی رایتینگ سئو نام دارد.

وقتی کاربر را در اولویت قرار می‌دهید، دقیقا محتوای مفیدی تولید می‌کنید که موتورهای جستجو به آن توجه میکنند. چون موتورهای جستجو کاربرها را دنبال می کنند. راه دیگری وجود ندارد. با این روش همزمان، تجربه کاربر را تقویت کرده و برای مخاطبانتان اعتمادسازی می کنید.

  1. سایت‎های معتبر را تشویق کنید که به شما لینک بدهند.

لینک داخلی در حکم خون برای رتبه‌بندی در موتورهای جستجو است. وقتی لینک‌های dofollow and nofollow را ترکیب می‌کنید، لینکی به دست می‎آورید که گوگل به آن پاداش می‌دهد. بازاریابی محتوا تولید محتوای تعاملی و با کیفیت بالا و ایجاد نیاز و ضرورت لینک دادن به شماست.

می دانید چرا بسیاری از بلاگرها به پست‌های من لینک می دهند؟

فاکتور اصلی موفقیت من این است که من زمان، پول و منابع زیادی را برای یک پست مجزا یا دیگر قسمت‎های محتوا سرمایه‎گذاری می‌کنم.

وقتی در خط مقدم صنعتتان هستید، با تولید محتوای کاربردی و مفید و لینک‎دهی به بلاگ‎های معتبر متوجه می‎شوید که افراد بیشتری به طور طبیعی به شما لینک می دهند. این جوهره و اساس لینک سازی تاثیرگذار است.

  1. از ابتدای کار وبسایت از آنالیتیک استفاده کنید.

بعد از اینکه اهداف بهینه کردن موتورهای جستجو را به طور واضح تعریف کردید، برای پیگیری اینکه مواردی که برای سایت کارکرد دارند و مواردی که کارکرد ندارند، به نرم افزار احتیاج دارید.

Google Analytics, Google Search Console, و دیگر برنامه‌های انالیز وب میتوانند به شما در رسیدن به موفقیت کمک کنند.

ابزاری مثل Crazy Egg به شما نشان می‌دهد که بازدیدکننده‌های سایت کجا هستند و چقدر کلیک شده  است و اینکه چطور کاربرها با دید منفی از سایت خارج شده‎اند.

باید از این ابزار آنالیتیک استفاده کنید، حتی قبل از اینکه اولین بازدیدکننده‌تان را به سایت یا لندینگ پیج بفرستید.

یک دیدگاه بگذارید