پرش لینک ها

معرفی ۹ ابزار تحلیل سوشیال مدیا

معرفی 9 ابزار تحلیل سوشال مدیا

 

تبلیغات دهان به دهان بسیار قدرتمند عمل میکنند. باید اعتماد مخاطبتان را به دست بیاورید تا آنها محصولات یا خدمات شما را به دیگران هم توصیه کنند. برای ایجاد تعامل و رهبری فکری اطرافیانتان، حضور در فیسبوک، توییتر و دیگر پلتفرم‌ها فرصتی است که می‌توانید از آن استفاده کنید. ابزارهای تحلیل سوشیال مدیا به ارزیابی تلاش‎هایان در زمینه بازاریابی سوشیال مدیا و شناسایی بخش‎هایی که نیاز به بهبود دارند، کمک می‌کند.

 

در این مقاله 9 تا از بهترین ابزارهای رایگان تحلیل سوشیال مدیا را معرفی می‌کنیم. این ابزارها هیچکدام اولویتی بر دیگری ندارند و همه عالی هستند. پیشنهاد ما این است که همه را امتحان کنید و ببینید از کدام نتیجه بهتری می‌گیرید.

 

Buffer

Buffer ابزاریست که به دو روش به شما کمک می‌کند. می‌توانید چند تا از پست‌هایتان را در یک زمان بنویسید و پروفایل‌هایی را که می‌خواهید برای آنها بفرستید، انتخاب کنید. سپس بافر در طول روز یا هفته آنها را منتشر می‌کند. بنابراین نیازی نیست که برای حضور در سوشیال مدیا تمام وقت پشت کامپیوتر بنشینید. علاوه بر این بافر لینک‌ها را هم کوتاه می‌کند و نرخ تعامل را رصد می‌کند تا بتوانید ببینید چند نفر روی پست شما کلیک کرده‌اند.

 

Keyhole 

Keyhole  امکان پیگیری تمام تعاملات در توییتر، فیسبوک و اینستاگرام را در زمان واقعی فراهم می‌کند. استفاده از Keyhole  به شما کمک می‌کند تعاملات حول و حوش برند یا کمپین خود را برآورد کرده و گسترش دهید. همچنین امکان شناسایی مشتریان بالقوه و تاثیرگذاری را که در جستجوی خدمات و محصولات شما هستند ایجاد م ی‌کند و با پیدا کردن و منتشر کردن محتوای مرتبط به گسترش و رشد تعامل پیجتان کمک می‌کند.

 

Cyfe

Cyfe: داشبوردی است چندکاره که کمک می‌کند داده‌های موجود در کلیه خدمات آنلاینتان در Google Analytics, Salesforce, AdSense, MailChimp, Amazon, Facebook, WordPress, Zendesk, and Twitter را از یک مکان واحد در زمان واقعی کنترل و تحلیل کنید. با استفاده از این ابزار، دیگر برای ردیابی همه روزه داده‌ها از سرتاسر وب وقت تلف نمی‌کنید.

 

Klout

Klout میزان تاثیر شما را بر اساس توانایی‌تان در انجام فعالیت در شبکه اجتماعی و تشویق دیگران به فعالیت در این حوزه اندازه می‌گیرد. وقتی به اکانت سوشیال مدیایتان متصل می‌شوید، Klout با دادن امتیازی از 1 تا 100 توانایی شما را در تعامل با دیگران و تشویق فعالیت اجتماعی/ social actions نشان می‌دهد. این پلتفورم دیدگاه شما را درباره چگونگی تاثیرگذاری روی افراد تغییر می‌دهد.

 

ViralWoot

ViralWoot کمک می‌کند پروفایل پینترست و محتوایی که در آن پین‌ کرده‌اید، بیشتر دیده شود. با دنبال کردن دیگران و دوباره پین کردن محتوای پین‌شده آنها، seedهای بیشتری به دست می‌آورید. این ابزار با امکان زمان‌بندی به شما کمک می‌کند بیشتر دیده شوید. همچنین وقتی دیگران محتوای شما را پین می‌کنند به شما اطلاع می‌دهد.

 

Addictomatic

Addictomatic ابزاری رو به جلو است که برای کنترل و نظارت اعتبار و تاثیر برندتان می‌توانید از آن استفاده کنید. پلتفرم جستجو و کشف Addictomatic پلتفرم‌هایی مثل گوگل، بینگ، توئیتر، وردپرس، یوتیوب و فلیکر را برای پیدا کردن جدیدترین پست‌های وبلاگی، اخبار، عکس یا ویدیوهایی بر اساس کلمه کلیدی شما جستجو می‌کند. این ابزار با نشان دادن نتایج جستجو با سربرگ‌ها headers کار گشت و گذار بین آنها را آسانتر می‌کند.

 

Quintly

Quintly یک ابزار تحلیل و محک زدن سوشیال مدیاست که عملکرد فعالیت‎های بازاریابی سوشیال مدیا را پیگیری و  با هم مقایسه می‌کند. فرقی نمی‎کند مدیای شما فیسبوک، توییتر، یوتیوب یا گوگل پلاس باشد یا از همه اینها با هم استفاده کنید؛ Quintly موفقیت‌های سوشیال مارکتینگ شما را در مقایسه با رقبایتان یا در مقایسه با بهترین عملکردتان تصویرسازی و چک می‌کند.

 

SumAll 

SumAll  با اتصال کلیه داده‌های بازاریابی‌ آنلاین و داده‌های ایکامرس در یک نمودار تعاملی به شما کمک می‌کند تصمیم‌های منطقی بگیرید. کنترل داده در زمان واقعی، ردیابی هدف، جستجوی مشتری جدید یا دنبال کردن مشتری‎های فعلی و جهت‌گیری آینده عملکرد پروژه از ویژگی‌های این ابزار است.

 

Followerwonk

Followerwonk کمک می‌کند گراف اجتماعی خود را بررسی کنید و توسعه دهید. میتوانید در Twitter analytics کنکاش کنید تا یاد بگیرید فالوورهایتان چه کسانی هستند، از چه مکان جغرافیایی هستند و در چه زمان‌هایی توئیت می‌کنند. این برنامه با تجسم عملی به شما امکان می‌دهد گراف/ نمودار اجتماعی‌تان را با دیگران مقایسه کنید و شما را با اینفلوئنسرها کانکت/ متصل می‎کند.

یک دیدگاه بگذارید