پرش لینک ها

محتوای باکیفیت چگونه تعریف می‌شود

محتوای باکیفیت چگونه تعریف می‌شود

افراد، کسب و کارها و برندها هر دقیقه به طرز عجیب و پرسرعتی در حال تولید محتوا هستند. این با آن معناست که محتوای شما در این شلوغی گم خواهد شد.

اما صبر کنید. هر متخصص بازاریابی با این نکته موافق است که راز موفقیت بازاریابی محتوا، تولید محتوای با کیفیت است.

بنابراین… چرا هنوز بعضی از محتواهای شما شکست می‌خورند؟

بیشتر بازاریاب‌ها به سمت فانتزی‌هایشان می‌روند که بیشتر مربوط به ویژگی‌هاست تا آمار. آن‌ها کیفیت محتوا را براساس این ویژگی‌ها تعیین می‌کنند:

  • طول
  • جاذبه بصری
  • املا و گرامر(دستور زبان)
  • قالب بندی
  • خوانا بودن
  • تجربه و تخصص، معتبر بودن و مطمئن بودن
  • به طور کلی “ارزش”

نه، نه، نه!

اگر چه این کیفیت‌های محتوا در جایگاه خودشان مهم هستند، اما آن‌ها در واقع محتوای با کیفیت را تعریف نمی کنند!

مواردی که در ادامه برایتان می‌گوییم، دقیقا کیفیت محتوا را توضیح می‌دهند.

  1. کیفیت محتوا توسط داده‌ها تعریف می‌شود

همیشه تعریفتان از کیفیت را بر پایه داده‌ها بگذارید. هر تعریف دیگری، روی دیدگاه جانب‌دارانه شما در مورد کارتان خواهد بود.

داده‌ها تنها راه بی‌طرف برای تعیین کردن این است که آیا محتوای شما الاغ است یا یونیکورن(اسب تک‌شاخ)

  • محتوای تک‌شاخ(یونیکورن): این بهترین شماست، جادویی‌ترین محتوا، با عملکردی در بهترین سه درصد همه محتواهای شما. تک‌شاخ‌‌ها رتبه‌بندی خوبی در گوگل دارند و بیشترین ترافیک، تعامل و رهبری‌ها نیز دارا هستند.
  • محتوای الاغ: این محتوای متوسط و زیر متوسط است. ۹۷ درصد باقی مانده محتوای شما را تشکیل می‌دهد. اما یک الاغ همچنان هم یک الاغ است – هیچ جادویی در کار نیست! الاغ‌ها هیچوقت به جایگاه یونیکورن نمی‌رسند.
  1. محتوای باکیفیت به اهداف بازاریابی دست می‌یابد

شما باید کیفیت را بر اساس اینکه چقدر از آن سود می‌برید تعریف کنید، نه اینکه چقدر زمان و هزینه برایش می‌گذارید.

تصور کنید که یک تیم بیسبال دارید و نیاز دارید که یک نفر ضربه زننده به صف بازیکنان اضافه کنید. شما بازیکن را بر اساس قد او انتخاب می‌کنید یا اینکه او چقدر خوشتیپ است؟ یا نحوه صحبت کردنش؟ یا شاید اینکه چه تعداد فالوور در فضای مجازی دارد؟

نه! شما می‌خواهید امتیاز به ثمر برسانید!

شما به واردی که مهم هستند نگاه می‌کنید، مثل آمارها. شما می‌دانید که بازیکن در زمین بازی چطور عمل می‌کند. بازیکنان بیسبال در هر اندام یا سایزی هستند. این در مورد کیفیت محتوا نیز صادق است.

محتوای تک‌شاخ می‌تواند بلند یا کوتاه باشد، صفر تا ۱۰ تصویر دارند، و تعداد کمی ایراد املایی و یا دستور زبان کاملا درستی دارند.

در نهایت، در مورد این است که بنیان و اساس محتوای شما به هدف بازاریابی‌اش می‌رسد یا نه، چه در مورد ترافیک تولیدی، رتبه‌بندی‌ها یا تعامل‌ها باشد.

  1. محتوای باکیفیت رتبه‌بندی خوبی در گوگل کسب می‌کند

گوگل از یادگیری ماشین(Machine Learning) به عنوان بخشی از الگوریتم RankBrain خود استفاده می‌کند، که در همه جستجوها استفاده می‌شود. یک مورد که همه سیستم‌های یادگیری ماشین در آن اشتراک دارند: آن‌ها تعامل بالایی را به همراه می‌آورند.

گوگل تعامل را چطور اندازه می‌گیرد؟ بر اساس ترکیبی از نرخ کلیک (کلیک کردن مردم روی محتوای شما) و dwell time(زمان ساکن بودن – زمانی که مردم روی محتوای شما می‌مانند و یا با آن تعامل دارند).

  1. محتوای باکیفیت CTR(نرخ کلیک) قابل توجهی دارد

پیش از اینکه گوگل از یادگیری ماشین به عنوان سیگنال رتبه‌بندی جستجوی ارگانیک استفاده کند، در Google Ads از یادگیری ماشین استفاده می‌کرد.

اگر تبلیغات شما امتیاز کیفیت بالاتری داشته باشد، هزینه کمتری پرداخت می‌کنید و تبلیغات شما به صورت برجسته‌تری نمایش داده می‌شود؛ اگر تبلیغات شما امتیاز کیفیت کمتری داشته باشد، هزینه بیشتری پرداخت می‌کنید و تاثیر آگهی شما کمتر خواهد بود.

  1. محتوای باکیفیت در شبکه‌های اجتماعی نرخ تعامل بالاتری دارد

ما به طور مختصر در مورد تبلیغات شبکه‌های اجتماعی گفتیم، اما در مورد تعامل ارگانیک در فیسبوک چطور؟

همچنین فیسبوک از یادگیری ماشین برای رسیدن به تعامل استفاده می‌کند. مانند زیر عمل می‌کند:

به همین دلیل است که اخبار غلط و فیک در فیسبوک رونق گرفت. همه به خاطر تعامل بود.

مردم روی اخبار فیک کلیک می‌کردند، اشتراک‌گذاری می‌کردند و کامنت می‌گذاشتند چون که به تمایلات و تعصبات آن‌ها اعتبار می‌داد، نه به این دلیل که “محتوا باکیفیت” بود.

برای جلب توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی به محتوایی نیاز دارید که یک واکنش عاطفی را برانگیزد. فقط محتوایی در شبکه اجتماعی به نرخ تعامل بالا می‌رسد که بتواند واقعا باکیفیت خوانده شود.

  1. محتوای باکیفیت در هر کانالی خوب عمل می‌کند

تک‌شاخ‌ها اوج محتوای با کیفیت هستند.

بعضی از محتواها ممکن است فقط در یک کانال خوب کار کنند. اما تک‌شاخ‌ها در هر کانالی، چه در SEO، CRO، PPC، شبکه اجتماعی و یا ایمیل خوب کار می‌کنند.

محتوای تک‌شاخ در شبکه‌های اجتماعی خوب کار می‌کنند و تمایل به تبدیل و رتبه‌بندی خوبی هم دارند.

یک دیدگاه بگذارید