پرش لینک ها

راهنمای کامل تبلیغات در اینستاگرام

راهنمای کامل تبلیغات در اینستاگرام

هر مقدار که در گوگل، فیس بوک، لینکدین، توئیتر و وب سایت‌های مختلف تبلیغات انجام دهید، امروز روزی نیست که بخواهید تبلیغات در اینستاگرام را نادیده بگیرید.

با اینکه اینستاگرام جدیدتر و جوان‌تر است، و کاربران کمتری از کمپانی مادرش فیس بوک دارد، اینستاگرام ستاره خانواده محسوب می‌شود.

اینستاگرام یک پلتفرم را برای بیان داستان‌های تصویری از طریق فرمت‌های مختلف تبلیغات ارائه می‌کند و بسیاری تبلیغ کنندگان تاثیرگذاری بیشتر آن را در مقایسه با سایر کمپین‌های تبلیغاتیشان دیده‌اند.

امروزه اینستاگرام با ۸۰۰ میلیون کاربر فعال، به گفته Statista، و نرخ رشد سریعش از سال ۲۰۱۳ بسیار حیرت انگیز است.

اما با وجود تعداد زیادی از افراد فعال در تمام ساعات شبانه روز در میان فیدهایشان، کسب و کاری مانند کسب و کار شما چگونه می‌تواند در بین آن‌ها متمایز شود؟

این زمانی است که تبلیغات اینستاگرامی وارد بازی می‌شود. مشابه فیس بوک، محبوبیت‌ها و شهرت‌های زیاد و درهمی ایجاد می‌شوند و شکستن این درهم ریختگی‌ها به صورت طبیعی و درست برای ایجاد یک تاثیر واقعی می‌‌تواند غیر ممکن باشد.

برای اینکه روی افراد درست، در زمان درست و با پیام و تصویر مناسب تمرکز کنید، تبلیغات اینستاگرام وسیله قدرتمند شما در این کار خواهد بود.

در این راهنما شما هر چیزی که برای شروع کمپین تبلیغاتی در اینستاگرام نیاز دارید را یاد خواهید گرفت.

  • تبلیغات اینستاگرامی چیست؟

تبلیغات اینستاگرامی یک روش برای پرداخت هزینه است که در برابر آن محتوای پشتیبانی شده روی پلتفرم اینستاگرام پست می‌شود تا به مخاطبان بیشتر و هدفمندتری دست پیدا کند.

در حالی که دلایل زیادی برای یک شخص یا یک کسب و کار وجود دارد که تصمیم به تبلیغات بگیرند، تبلیغات اینستاگرام اغلب برای به افزایش دیده شدن برند، ترافیک وب سایت و تولید لید(Lead) جدید به کار گرفته می‌شود.

به این دلیل که اینستاگرام یک پلتفرم تصویری محسوب می‌شود، تبلیغات نوشتاری در آن مناسب نیست. بهتر است که شما از یک تصویر، تعدادی تصویر، یا ویدئو (که می‌تواند با متن همراه باشد) استفاده کنید تا با تبلیغات اینستاگرام به مخاطبان خود برسید.

  • آیا تبلیغات اینستاگرام برای کسب و کار شما مناسب است؟

رسیدن به پاسخ این پرسش، ما را به سمت این سوالات می‌برد: چه کسی در اینستاگرام است؟ فقط نوجوانانی که سلفی می‌گیرند؟ یا بیست و چند ساله‌هایی که به دنبال دستورهای غذایی هستند؟ در مورد بزرگترها چطور؟ آن‌ها مشغول تربیت و بزرگ کردن نوه‌هایشان هستند؟

متاسفانه اگر شما جمعیت سالخورده را هدف بازاریابی خود قرار داده‌اید، باید به شما بگوییم که اینستاگرام تمایل دارد جمعیت جوان‌تری را به خود جلب کند که بیشترین درصد آن به سن ۱۸-۲۹ سال(۵۵%)، سپس ۳۰-۴۹ سال(۲۸%) اختصاص یافته است.

تنها ۱۱% از کاربران اینستاگرام سن ۵۰-۶۴ سال و ۴% آن‌ها بالای ۶۵% هستند.

مشابه بسیاری از پلتفرم‌های تبلیغات دیگر، اینستاگرام به شما به صورت جداگانه این امکان را برای شما فراهم می‌کند که به صورت مجزا جنسیت، سن، موقعیت مکانی، علایق، رفتارها و … را در مورد مخاطبان بشناسید و مورد هدف قرار دهید.

  • بهترین تمرین‌های تبلیغات اینستاگرام

۱- هر یک از تبلیغات را با احساسات و شخصیت انسان‌ها هماهنگ کنید.

چه تبلیغتان یک محتوای خنده‌دار احمقانه باشد، چه یک ویدیوی احساسی، یا فقط یک تصویر جذاب که نشان دهنده فرهنگ شماست، اگر پست اینستاگرام شما هماهنگ با شخصیت مخاطب هدف نباشد، در این صورت شما به تعامل(Engagement) دلخواهتان نخواهید رسید.

مردم از اینستاگرام برای سرگرم شدن، خوشحال شدن و یا متعجب شدن استفاده می‌کنند.

چه زمانی که در قطار و در حال رفتن به محل کار خود باشند یا وقتی که بعد از یک روز پرکار خستگی در می‌کنند، هیچ کس در اینستاگرام علاقه‌ای به دیدن تبلیغات کسل کننده ندارد. به همین دلیل است که جذاب و احساسی کردن، همیشه راه درست است.

۲- مطمئن شوید که تبلیغ شما از نظر متنی مرتبط است.

چیزی که در یک شبکه اجتماعی جواب می‌دهد، لزوما روی همه شبکه‌های اجتماعی جوابگو نخواهد بود. برای مثال، کسب و کار شما نمی‌تواند محتوایی را که در لینکدین تبلیغ کرده در توئیتر هم انجام دهد، چرا که تفکر مخاطبان آن‌ها متفاوت است.

این موضوع در مورد اینستاگرام هم صادق است. خودتان را جای خریدار بگذارید و در مورد جایی که آن‌ها هستند آگاه باشید. مطمئن شوید که تبلیغات شما بیش از اندازه فروشگاهی به نظر نرسد چرا که این چیزی نیست که معمولا اینستاگرام برای آن استفاده می‌شود.

۳- از هشتگ استفاده کنید…

ولی فقط #غذا یا #عشق نزنید. خلاق‌تر باشید و کمی جستجو کنید که ببینید چه هشتگی بیشتر به چیزی که مخاطب شما آن را جستجو می‌کند بستگی دارد.

همچنین، بیش از حد هم از هشتگ استفاده نکنید. این کار باعث می‌شود پست شما زشت و نامرتب به نظر برسد. تعداد هشتگ ایده‌آل بر اساس آنالیزی که روی ۶۵۰۰۰ پست انجام شده، تعداد ۹ هشتگ است که بیشترین نرخ تعامل را به پست‌ها داده است.

۴- یک مسابقه راه بیندازید.

تبلیغ مسابقه و جایزه تاکنون موثرترین راه برای دستیابی سریع به اهداف در اینستاگرام بوده است. چرا؟ چون مردم به مسابقه و چیزهای مجانی علاقه دارند! چه راهی بهتر از اینکه مخاطب شما در مورد برندتان هیجان‌زده شود؟

۵- در ساعات بهینه پست بگذارید.

اگر مخاطب خود را خوب می‌شناسید، این کار سخت نخواهد بود اما آزمون و خطا هم اینجا جواب می‌دهد.

اگر شما یک فروشنده آنلاین هستید، معمولا مردم چه زمانی به صورت آنلاین خرید می‌کنند؟ یا اگه یک نمایندگی دارید، چه روزهایی در هفته بیشترین ترافیک وب سایت را دارید؟ پرسیدن این سوالات نقطه خوبی برای شروع است.

هم چنین دیدن اینسایت (insight) اکانت اینستاگرامتان هم می‌تواند کمک کننده باشد.

یک دیدگاه بگذارید