پرش لینک ها

راهنمای جامع و کامل بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰

راهنمای جامع و کامل بازاریابی محتوا در سال ۲۰۲۰

کشف کنید که چگونه می توانید یک استراتژی بازاریابی موفقیت‌آمیز در محتوا ایجاد کنید تا به مخاطبان خود برسید و تغییرها را تقویت کنید.

این موضوع پنهان نیست که شکل‌های مختلف بازاریابی سنتی، که ارتباط را با مخاطبان دچار مشکل می‌کنند، از چیزی که پیش از این برای رسیدن به چشم‌انداز مورد نظر و کمک به رهبری مخاطبان انجام می‌دادند، تاثیر کمتری می‌گذارند.

به همین دلیل است که بازاریابی محتوا به روشی محبوب برای کسب و کارها تبدیل شده تا بتوانند به مخاطب هدفشان نزدیک شوند.

در صورتی که به مخاطبان محتوای مفیدی که آن‌ها را در مورد محصولات و خدمات شما آموزش می‌دهند، ارائه کنید – و به آن‌ها نشان دهید که چگونه می‌توانند با استفاده از محصول یا خدمت شما مشکلات و چالش‌هایشان را برطرف کنند – می‌توانید تغییرات مفید را افزایش دهید، آگاهی از برند را بهبود ببخشید، عملکردهایتان را بهتر کنید و … .

بازاریابی محتوا چیست؟

بازاریابی محتوا فرایند برنامه ریزی، ایجاد، توزیع، اشتراک و انتشار مطالب برای رسیدن به مخاطب هدف شماست. به عنوان یک کسب و کار، این تاکتیک می‌تواند به شما در بهبود آگاهی از برند، افزایش فروش، ارتباط با مخاطبان مورد نظر خود، و درگیر کردن چشم اندازها و مشتریان کمک کند.

چرا بازاریابی محتوا اهمیت دارد؟

امروزه استراتژی‌های بازاریابی برون مرزی (یا هر چیزی که بر تعداد مخاطبان شما اثرگذار است) برای رسیدن به تعداد مخاطبان هدف و تبدیل رهبری‌ها مانند گذشته مؤثر نیستند. بازاریابی محتوا به روشی محبوب و رایج برای مشاغل و در جهت مقابله با این مسئله تبدیل شده است.

علاوه بر افزایش Reach شما، بازاریابی محتوا به تجارت شما کمک می کند:

  • راهنمایی و چشم انداز خود را در مورد محصولات و خدماتی که ارائه می دهید، آموزش دهید.
  • تغییرات را بهبود ببخشید.
  • بین مشتریان و کسب و کارتان رابطه ایجاد کنید.
  • با مشتریانتان ارتباط بگیرید تا به آن‌ها نشان دهید که چگونه می‌توانند با استفاده از محصولات و خدمات شما چالش‌هایشان را برطرف کنند.
  • یک اجتماع برای برندتان ایجاد کنید.

اکنون که می دانید چرا تجارت شما باید در بازاریابی محتوا سرمایه گذاری کند، اجازه دهید چند نمونه را مرور کنیم تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام نوع محتوا را می خواهید ایجاد کنید.

  • نمونه‌های بازاریابی محتوا

با اینکه بازاریابی محتوا یک تاکتیک کاربردی و مفید برای هر کمپانی و شرکتی می‌باشد، طوفان فکری خلاق و روش‌های متقاعد کننده، برای رسیدن به مخاطبان و ایجاد تغییرات در آن‌ها کار ساده‌ای نیست. بنابراین، ما چطور می‌توانیم در بازاریابی محتوا موفق باشیم؟

برای پاسخ به این پرسش، بیایید نگاهی بیندازیم به انواع مختلف بازاریابی محتوا و نمونه‌ای از هر کدام.

  • انواع بازاریابی محتوا

کسب و کارها می‌توانند انواع متفاوتی از بازاریابی محتوا را به عنوان وسیله‌ای برای پیشرفت انتخاب کنند. در ادامه چند تا از محبوب‌ترین‌ها را می‌شناسیم.

  • بازاریابی محتوای رسانه های اجتماعی

با داشتن بیش از ۳٫۷ میلیارد کاربر جهانی، درک این موضوع که چرا بسیاری از مشاغل در بازاریابی محتوای رسانه‌های اجتماعی سرمایه گذاری می کنند، آسان است.

تعداد زیادی پلتفرم (مانند فیس بوک، اینستاگرام، پینترست، لینکدین و اسنپ چت) وجود دارد که می‌توانید با آن‌ها کار کنید و چندین روش برای ایجاد و به اشتراک گذاری محتوای رسانه‌های اجتماعی در هر یک از آن‌ها وجود دارد. (مانند عکس‌ها، فیلم‌های زنده و از پیش ضبط شده ، و داستان)

همه این‌ها پلتفرم‌ و روش‌هایی برای به اشتراک‌گذاری محتوا هستند که به شما فرصت‌های زیادی برای ارتباط با مخاطبانتان می‌دهند.

  • بازاریابی محتوای اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها محتوا، اطلاعات و داده‌ها را با یک روش گرافیکی که قابل فهم‌تر است، نشان می‌دهند.

اینفوگرافیک با ترکیبی از جمله بندی ساده، جمله‌های کوتاه و تصاویر واضح، راهی عالی برای برقراری ارتباط موثر محتوای شماست.

IBM زمانی که بازار (Marketplace) خود را برای Cloud ایجاد کرد، یک اینفوگرافیک ساخت. این اینفوگرافیک بسیار سازمان‌یافته و قابل فهم است. به خوبی توضیح می‌دهد که آن‌ها در بازار Cloud خود چه کاری انجام می‌دهند و مشتریان چگونه می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. همچنین به مخاطبان می‌گوید که چگونه می‌توانند به بازار دسترسی پیدا کرده و از آن استفاده کنند.

  • بازاریابی محتوای وبلاگ

وبلاگ‌ها یک نوع محتوا قدرتمند برای بازاریابی ورودی و به اشتراک‌گذاری اطلاعات با مشتریان و مخاطبان هدف شما (اعم از آموزشی، مشتری یا وابسته به محصول) هستند. وبلاگ‌ها می توانند برای تبدیل خوانندگان به مشتری، تقویت آگاهی از برند یا ایجاد روابط با مخاطبان استفاده شوند.

بسته به هدف وبلاگ شما، می‌توانید با پیوند دادن به پست‌های مختلف، به اشتراک گذاری پیوندها به صفحات رسانه‌های اجتماعی، پیوند دادن به وب سایت‌ها و محصولات شرکای خود، یا نوشتن در مورد محصول خود، محتوای وبلاگ دیگر را تبلیغ کنید.

Expedia یک وبلاگ با نام “[اون بیرون، از اینجا شروع میشه]” که اطلاعات مربوط به مسافرت را به اشتراک می‌گذارد، دارد. در مورد پیشنهادهای هتل‌ها، اماکن منحصر به فرد برای بازدید، یا فعالیت‌های مختلفی که می‌توانید در سراسر جهان انجام دهید، وبلاگ آن‌ها دارای تمام جزئیات است.

آن‌ها این کار را با پیوند دادن به خدمات خود و نوشتن در مورد مشتریانی که قبلاً تجارب مثبتی با شرکت داشته‌اند انجام می دهند.

  • بازاریابی محتوای ویدیویی

طبق تحقیقات اخیر HubSpot، بیش از ۵۰٪ از مصرف‌کنندگان می‌گویند که مایل به دیدن فیلم‌هایی از مارک‌هایی هستند که با آنها تعامل دارند.

علاوه بر این ، بازاریابی ویدیویی می‌تواند تبدیل‌ها را بهبود بخشد، ROI را بهتر کند و به شما در ایجاد روابط با اعضای مخاطب کمک کند. شما می‌توانید محتوای بازاریابی ویدیویی خود را در پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی، صفحات سایت یا وب سایت‌های شرکای خود به اشتراک بگذارید – دسترسی خود را به رسانه‌های مختلف گسترش دهید.

بسیاری از محتوای ویدیویی Dollar Shave Club وایرال شده است. تلاش‌های بازاریابی آن‌ها برندی، شوخ طبع و سرگرم کننده است. در حقیقت، یکی از فیلم‌های آن‌ها بیش از ۲۶ میلیون بازدید در YouTube دارد. با ایجاد نام برای خود از طریق محتوای ویدیویی آنلاین، Dollar Shave Club رشد چشمگیر و شناخت برند را تجربه کرده است.

  • استراتژی بازاریابی محتوا
  • اهداف هوشمندانه انتخاب کنید.
  • KPI خود را تعیین کنید.
  • کانال‌های محتوای خود را انتخاب کنید.
  • در مورد نوع محتوای خود تصمیم‌گیری کنید.
  • بودجه تعیین کنید.
  • محتوای خود را تولید و توزیع کنید.
  • نتایج را آنالیز و اندازه‌گیری کنید.

یک دیدگاه بگذارید