پرش لینک ها

تکنیک‌های تولید محتوا

تکنیک‌های تولید محتوا

 

تولید محتوای با کیفیت برای موفقیت کسب و کار بسیار مهم و حیاتی است. با بیش از ۲ میلیون پست روزانه در وبلاگ، به یک راه برای برجسته کردن محتوایتان نیاز دارید.

احتمالا به این فکر هستید که ” چطور محتوای باکیفیتی تولید کنم تا ترافیک و تعامل را به سمت خودم هدایت کنم؟”

امروز، ما این کار را برایتان ساده می‌کنیم. می‌خواهیم تکنیک‌هایی که بتوانید برای بهتر شدن سریع کیفیت محتوایتان از آن‌ها استفاده کنید را به شما بگوییم.

  1. یک عنوان جالب توجه بنویسید.

هدف عنوان این است که خوانندگان را ترغیب کند تا اولین جمله را بخوانند. اگر توجه خواننده را با اولین نگاه جلب نکنید، آن‌ها را از دست خواهید داد. در حقیقت تلاش شما بی‌نتیجه مانده، مهم نیست چقدر بوده است.

همه عنوان‌های خوب یک یا چند ویژگی زیر را دارا هستند:

  • منحصر به فرد: مخاطب هدف شما ممکن است مقاله‌ای مشابه چیزی که شما نوشته‌اید را خوانده باشد. اگر عنوان شما منحصر به فرد نباشد، تصور می‌کند که این همان مقاله است. باید مطمئن شوید که هیچ کس دیگری از عنوان شما برای مقاله استفاده نکرده‌است.
  • فوق‌العاده خاص: باید اطلاعات کافی به خواننده شما بدهد تا بداند که چرا باید وقت باارزشش را برای خواندن مقاله شما بگذارد.
  • مفید: عنوان شما باید بعد از خواندن، سودی به خواننده شما رسانده باشد.
  1. هر چه پست طولانی‌تر، کیفیت درک‌شدن بیشتر

ممکن است شنیده باشید که گوگل بلاگ‌هایی را که دائما به روز می‌شوند را دوست دارد. بنابراین شما تا جایی که می‌توانستید مقالاتی را با رینج ۴۰۰ تا ۶۰۰ کلمه منتشر کردید. اما با وجود زمانی که صرف کردید و تلاشی که داشتید، هیچ پیشرفت قابل توجهی در ترافیک سایت شما مشاهده نمی‌شود. هیچ پیشرفتی در تعامل با مخاطبان، اشتراک‌گذاری اجتماعی و تغییرات شما وجود ندارد.

پروفسور Jonah Berger از Wharton متوجه شده است که حدودا ۷۶٫۸% از محتواهایی که وایرال شده‌اند و جزء ۱۰ نتیجه برتر گوگل بودند، دارای بیشتر از ۲۰۰۰ کلمه بوده‌اند.

پس چرا ما این هم پست در بلاگ‌ها می‌بینیم که حدود ۴۰۰ تا ۵۰۰ کلمه دارند؟ چطور این همه مردم صرفا چون نوشتن ۴۰۰-۵۰۰ کلمه ساده‌تر هست، به اشتباه این کار را انجام می‌دهند.

چند نکته برای نوشتن مقاله‌های طولانی‌تر:

  • مقاله لیستی(Listicle) بنویسید.
    در سال ۲۰۱۴، Buzzsumo و OkDork یک مقاله از ۱۰۰ میلیون مقاله دیگر تهیه کردند. آن‌ها می‌خواستند بفهمند که چه محتوایی وایرال می‌شود.

اینفوگرافیک‌ها و لیست‌مقاله‌ها به نسبت انواع دیگر محتواها بیشتر اشتراک‌گذاری می‌شوند. از آنجایی که لیست‌مقاله‌ها راحت‌تر و سریع‌تر خوانده می‌شوند، و خوانندگان شما می‌دانند توقع چه چیزی داشته باشند.

زمانی که دارید لیست می‌نویسید، این اقدامات را انجام دهید:

  • موارد بیشتری را نسبت به رقبایتان، داخل لیست بیاورید.
  • از گرافیک‌ها و عکس‌های بیشتری استفاده کنید.
  • برای هر مورد لیست، چیزی بیشتر و عمیق‌تر بنویسید.
  1. مقدمه را سرزنده نگه دارید.

مقدمه دومین عنصر مهم محتوای شما بعد از عنوان است. هدف مقدمه این است که خواننده را ترغیب کند تا بیشتر بخواند. مقاله‌هایی وجود دارند که مقدمه‌های طولانی و خسته‌کننده‌ای دارند که حوصله خواننده را سر می‌برند. این چیزی نیست که شما به آن نیاز دارید.

تقریبا ۱۰% کسانی که به وب‌سایت شما می‌آیند، اسکرول نمی‌کنند تا کل سایت شما را ببینند. برای اینکه افراد بیشتری محتوای شما را بخوانند، باید یک مقدمه قدرتمند و متقاعدکننده داشته باشید.

  • جملاتتان را کوتاه نگه دارید. خوانندگان شما جملات کوتاه‌تر را بهتر هضم می‌کنند.
  • مقدمه را خلاصه نگه دارید. خوانندگان ظرفیت توجه کمی دارند. آن‌ها معمولا برای رسیدن به مغز مقاله عجول هستند.
  • شفاف کنید که مقاله در چه مورد است. معرفی مقاله شما فقط در یک یا دو جمله اتفاق میفتد. مطمئن شوید که همچنین سودی که خوانندگان از خواندن مقاله شما می‌برند را نیز ذکر کنید.
  • داستان بگویید. داشتن روایت کمک می‌کند تا محتوای شما زیاده‌گو به نظر نرسد.
  1. برای شخصیت مخاطبتان بنویسید.

طرز فکر رایج در تولید محتوا این است که برای بیشترین افراد ممکن بنویسید. اگر این کار را انجام دهید، این ضمانت وجود دارد که محتوای شما استاندارد باشد. جذابیت برای همه باعث می شود که برای هیچ کس جذاب نباشید.

داشتن شخصیت مخاطب همچنین به شما کمک می‌کند که بتوانید محتوایی تولید کنید که عمیق‌تر و مناسب‌تر باشد. مطالعه روی شخصیت مخاطب همچنین به شما کمک می‌کند که ایده‌های محتوایی بیشتری تولید کنید.

  1. تقسیم‌بندی را در اولویت قرار دهید.

بعد از اطمینان در مورد شخصیت مخاطب، قدم بعدی انتخاب یک موضوع است. و این جایی است که بیشتر ما گیر می‌کنیم. ما محتوایی می‌نویسیم که خواننده ما به آن اهمیت نمی‌دهد، و این پایان ماجراست، فقط تلف کردن وقت و تلاشمان است. باید محتوایی تولید کنید که محبوبیت آن اثبات شده باشد.

اولین قدم یافتن محتوایی مناسب در جایگاه خودتان است که ارزش لینک شدن را داشته باشد. این به آن معناست که قبلا هزاران بک لینک(backlink) برای آن تولید شده است.

قبل از شروع کردن، مطمئن شوید که یک لیست از کلمات کلیدی که دوست دارید رتبه بندی کنید، دارید.

  1. محتوای تصویری را فراموش نکنید.

در کنار چارت‌ها، می‌توانید از عکس و تصویر هم در پستتان استفاده کنید. این گرافیک‌ها می‌توانند شامل اسکرین‌شات‌هایی از این که یک کار مشخص را چطور انجام ‌می‌دهید، باشد.

یک تحقیق نشان داده است که ۱۰۰ تا از بلاگ‌های با رتبه(Rank) بالا حداقل یک عکس برای هر ۳۵۰ کلمه داشته‌اند. این به آن معناست که اگر شما ۳۵۰۰ کبمه دارید، باید حداقل ۱۰ تصویر داشته باشید.

Neil Patel مقداری داده در مورد انواع تصاویر و اشتراک‌گذاری اجتماعی آن‌ها در سال ۲۰۱۴ جمع‌آوری کرده است:

او دریافت که ۳ نوع از انواع تصویر با بیشترین تعداد اشتراک‌گذاری، گرافیک‌های انیمیشنی، تصاویری که دستی کشیده شده‌اند و اینفوگرافیک‌ها هستند.

  1. راه‌حلی برای یک مسئله یا مشکل ارائه کنید.

محتوای وایرال عملی است و مشکلی از خواننده شما حل می‌کند. محتوای عملی به خواننده کمک می‌کند تا کاری انجام دهد. با رعایت این موارد می‌توانید به عملی شدن محتوایتان کمک کنید:

  • به خواننده‌تان آموزش دهید که بعضی کارها را چطور انجام دهد. این کافی نیست که فقط به آن‌ها بگویید لازم است چه کاری انجام دهند و چرا. این که آن کار را چطور می‌توانند انجام دهند محتوای شما را به یک محتوای عملی و قابل انجام تبدیل می‌کند.
  • از کار و تحقیقات خودتان مثال بیاورید. برای هر قدم، مثال‌ها و نتایجی از کار یا تحقیق خودتان بیاورید تا پایه و اساس محتوا را محکم کنید.
  • از تصاویر و ویدیوها استفاده کنید. خوانندگان شما با دیدن قدم‌هایی که به آن‌ها آموزش می‌دهید، بهتر یاد می‌گیرند. از اسکرن‌شات‌ها و ویدیوها استفاده کنید تا به خوانندگانتان آموزش دهید که هر کار را چطور انجام دهند.

یک دیدگاه بگذارید